חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בלוג

אין תחליף לסוכן הביטוח!

מתוך כתבה של לשכת סוכני הביטוח
shמנהלים_572966134

הסוכן שוקה עובד בביטוח ישיר?

מבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה לבית המשפט המחוזי עולה כי ביטוח ישיר משווקת ביטוחי משכנתאות באמצעות סוכנויות ביטוח

  • רונית מורגנשטרן – inf.org.il
  • 12 ביוני 2017
"למה לממן סוכן ביטוח?" זו הסיסמא שמלווה את הקמפיין שזכה לכינוי "קמפיין שוקה" של חברת ביטוח ישיר. ואולם, מסתבר שהחברה כן מעריכה את ערוץ השיווק של הסוכן, משום שהיא משווקת ביטוחי משכנתאות באמצעות סוכנויות ביטוח של הבנקים. כך פרסם לראשונה עיתון הביטוח "פוליסה", בעקבות בקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז נגד ביטוח ישיר ונגד סוכנות הביטוח של בנק הפועלים העובדת איתה.
 
מבדיקת פוליסה עלה כי ההתקשרות של החברה עם סוכנויות ביטוח של הבנקים נמשכת קרוב לעשור, אולם החברה מקפידה לשמור על פעילות זו מתחת לרדאר, על מנת שלא לפגוע בתדמיתה כחברה ישירה.
 
המשיבות מציעות לציבור מגוון של פוליסות ומוצרים ביטוחיים שונים, לרבות פוליסה לביטוח מבנה דירת מגורים אגב נטילת משכנתה המתחדשת על פי רוב מידי שנה עד לתום תקופת ההלוואה, אך לטענת אילון אמיר, שהגיש את הבקשה, הן ערכו שינויים מהותיים בפוליסה, לרבות ייקור הפרמיה בניגוד להוראות הדין ולהנחיית המפקח על הביטוח.

באופן חד צדדי ושיטתי

 
בבקשה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין רביד ברנר ועמירם טפירו, נטען כי המשיבות בחרו לבצע שינויים מהותיים בפוליסה לביטוח מבנה, שעיקרם הגדלת הכיסוי הביטוחי בשיעור של כ־25%, וכפועל יוצא מכך ייקור הפרמיה החודשית בשיעור משמעותי של כ־ 20%, וזאת בלי ליידע את ציבור המבוטחים בדבר השינויים בפוליסה, ובלי לקבל את אישורם והסכמתם לשינויים אלו.
 
לדברי אמיר, המשיבות למעשה מודות במפורש כי נפל פגם בהתנהלותן היות ובמכתב חידוש הפוליסה לשנת 2017 שנשלח אליו, שנתיים לאחר ייקור הפוליסה, צוין במפורש כי ”עודכנו בחידוש הפוליסה שלך בשנת 2015 סכומי הביטוח ודמי הביטוח, בשל תקלה טכנית חלק קטן מבין לקוחותינו ואתה ביניהם לא עודכן על כך בזמן
אמת“.
 
“בדרך לא דרך ובאופן עקבי, חד צדדי ושיטתי, מפרות המשיבות את הוראות הדין ומחייבות את ציבור מבוטחיהן בתשלום פרמיה גבוהה מזו שלקוחותיהן ידעו והסכימו עליה, ולמעשה מכניסות את ידן באופן גס ובוטה לכיס לקוחותיהן בלי לשאול לרשותם ואף מבלי ליידע אותם", נכתב בבקשה. "התנהלותן, בין אם במזיד ובין
אם בשוגג, גרמה דה פקטו להתייקרות סמויה של הפרמיה".
 

מתוך קמפיין שוקה

 
מבדיקת ביטוח ופיננסים עולה כי ביטוח ישיר מודה בדו"ח השנתי שלה לשנת 2016 כי "מבנה ההוצאות שלה אינו כולל עמלות לסוכנים, למעט במסגרת מכירת ביטוחי משכנתא באמצעות סוכנויות ביטוח של תאגידים בנקאיים ומבנה התשלום בהסכם עם סופר פארם".

מעוניין ליצור קשר?

השאר פרטים והמומחים שלנו יחזרו אלייך בהקדם